Alla inlägg under maj 2009

Av Therese Sjöholm - 31 maj 2009 21:33

Hej, nu var det längesen jag skrev o här har det hänt  lite....

På torsdagen så hade vi dagis avslutning där barna hade vernisage och sjöng om allt de hadr gjort under terminen. Dom är så duktiga och underbar man blev alldeles tårögd. (T.om  dagbladet kom o fotade.) Dom avslutade med att brandbilen kom så barna fick gå in o kika i den och spruta med vattenslangen, måste jag säga att barna var HELT ÖVERLYCKLIG. Förövrigt så är det et riktigt kanondagis bättre pedagoger finns inte, och då har Felicia gått på 2 dagis innan så jag har lite att jämnföra med, all heder till Römsta förskola :-).


I går så var vi på Norra Berget och lekte o grilla korv hela förmiddagen med Emma o Henke och deras 3 barn, hur trevligt som helst. Sen kl 4 så var jag och tjejerna bjuden på cirkus av felicias kompis det var skoj, Jonna var så facsinerad och när vi kom hem avnjöt vi en god middag ute, o det var ganska varmt  trots att klockan var ganska mycket.

MORSDAG..

Idag har vi tagit årets PREMIÄR DOPP i havet, vi var ut till Berga med Emma och Henke o alla barn. Barna och karlarna badade och gjorde sandslott  i flera timmar och var hel nöjd det var så härligt. 

Sen hade vi bjudit ut mamma o pappa på morsdagsmiddag så vi for hem o grilla det är så gott. Och middan åt vi ju så klart ute i solen. Till efterrätt hade jag bakat en hallon paj och en rabarberpaj som vi åt med glass mums mums, o när vi åt den hade det kommit ännu mera folk, Pelle o Jessica kom med pojkarna. Det har varit en riktigt härlig helg.

Kram kram


Av Therese Sjöholm - 24 maj 2009 09:53

Hej, har jobbar helg, igår hade jag en delad tur vilket innebär att jag är ledig mellan 12 och 16.30 Så på rasten var vi iväg på 60års kalas det var riktigt trevligt o gott fika,  ännu ett grattis Bertil :-) . När vi hade kalasat färdigt så var det bara att skjutsa hem familjen för att återvända till jobbet, men tiden gick så fort det var skönt. När jag kom hem så satt våra go`tjejer o målade så vi myste en liten stund men sen var det go`natt saga som gällde. Dom somnade nästan under sagan. Jag har även betalat handpenningen på resan som vi har bokat, så den 29 aug bär det av till Bulgarien o det ska bli så HÄRLIGT :-) .

Nä nu ska jag göra mig klar för ännu en jobbar dag.

Kram kram 

Av Therese Sjöholm - 10 maj 2009 20:06

Hej, nu är helgen redan slut :-( och vad har vi gjort då. Igår morse så var Jonna på simskola och sen så var vi o gratta Rasmus som har fyllt 2år, det var trevligt med mycket gott fika. Pappa har även varit här o hjälpt Fredrik att snickra.

I dag så var Felicia på simskolan i morse och sen bar det av raka spåret till drakborgen där Felicia och Emelie hade sitt kalas tillsammans. felicia fyller inte år än men dom ville ha kalas ihop, och det är ju smidigt att slåihop och framför allt så blir det ju billigare haha. Det blev ett riktigt lyckat kalas, och det är så smidigt att slippa hålla på o stöka hemma.

När vi kom hem så blev det fuskmat pizza till middag för att sen kolla på hockey i soffan. Men plötsligt så dök Emma och Henke upp på en kopp kaffe, som vi avnjöt ute i solen det var så härligt. Nä nu ska jag gå o läsa go`natt saga för tjejerna.

Kram kram


Ovido - Quiz & Flashcards