Alla inlägg under mars 2010

Av Therese Sjöholm - 9 mars 2010 18:55

Hej, idag har jag varit till barnmorskan är nu i vecka 36 så det var förlossningsprat och lite kontroller. Allt var bara bra med bäbisen och mina värden oxå.

När vi var klar där så for jag, Felicia och Jonna med mormor och morfar till birsta för våran stora tjej Jonna kom på igår att hon ville ta hål i öronen idag och då var det bäst att smida medans järnet var varmt för hon har vägrat förut när vi har frågat. Hon var så duktig gjorde båda öronen det hade inte vi trott, men det gjorde lite ont sa hon.

Sen for vi hem för då kom tjejernas kompisar Rebecka och Regina och lekte ett par timmar innan det bar av till ridskolan för Felicia har ridning idag.


  

Kolla in snyggningen

Kram kram

Av Therese Sjöholm - 8 mars 2010 18:49

Hej, den här veckan har Felicia och Jonna sportlov så idag när vi hade vaknat och gjort oss klar så for vi till moster Jeanette och hälsade på. Där fikade vi och tjejerna lekte med Rasmus tjuv och polis blev leken. Små killarna var oxå vaken en stund det är så kul nu när dom är lite större, nu flinar dom och jollrar lite när man pratar med dom riktiga "korvar" har de blivit såå söta mosters grisar. Vi fick även med oss lite bäbiskläder hem om "knodden" i magen blir en pojke.

När vi kom hem myste vi en stund i soffan och sen började vi med maten. Sen kom pappa hem och chockade mig totalt han hade med sig en bukett rosor och en tidning till mig för jag har nämligen namnsdag i dag på siv, blev så glad.

Kram kram

Av Therese Sjöholm - 7 mars 2010 20:19

I helgen har vi varit i Jang, där vi hyrt stuga med mormor och morfar. Jeanette och Salle med barn skulle oxå följa med men Ludwig och William blev sjuka så dom fick vara på sjukhuset istället :-( mosters hjärtan, men nu är det bättre och dom är hemma igen.


Vi har haft det kanon mysigt hela helgen med super väder strålande soool. Har varit ute och åkt pulka, madrass och skidor hela dagarna. Ja jag med "tjockmagen" har inte gjort det, ett åk blev det för min del hade lite svårt att komma upp och fick ont i ichiasen (vet inte hur det stavas). Utan det blev det mest att sitta i solen med kaffe koppen och kolla på tjejerna och fredrik när dom åkte och hade skoj.

På kvällarna har vi ätit go`mat och kollat på let´s dance och melodifestivalen med godis och mys sen blev det en hel del yatzy och kort spel.

Idag på hemvägen stannade vi på dollarstore och där hittade vi lite skoj såklart.

Tack så jätte mycket för en mysig helg :-) .

Ovido - Quiz & Flashcards